5 oktober 2014

Chalmersgatan 3A, en lägenhet med mycket charm!

Stadshem har en charmig lägenhet ute till försäljning på Chalmersgatan 3A. Jag pratade i Sveriges Radio P4 Jönköping i fredags om heminredning och även kort om trender och här finns massor med trender i denna lägenheten! Dels ser du små inslag av olika metaller, både mässing, koppar, guld och silver vilket skapar kontrast och stämning. Vi ser industrilampan över matbordet som fortfarande är trendig samt den "nakna" glödlampan som syns i de flesta sammanhang, därtill gärna en textilsladd.


Snyggt med tavelcollaget ovanför soffan och alla härliga kuddar! 



Kaktusar är trendigt även i höst och fortsätter säkert nästa år, en lättskött och tacksam växt. Lite cool också tycker jag. 

Att blanda olika stolar och gärna någon gammal, ett loppisfynd eller ärvd, är fortfarande populärt. Och snyggt! För mig blir allt så mycket enklare eftersom jag älskar olika stolar, och skulle haft svårt att bara välja EN modell vid matbordet. Man ser också mycket origami i vasar och krukor. Här är en i ljuvlig grön pastell från Åhléns till vänster på matbordet. Vacker!



Klädställningar ser man också ofta i många sammanhang och själv har jag ett par hemma, både i sovrummet och i barnens rum. Denna kommer från IKEA och kostar under 100-lappen. 

Samtliga bilder lånade via Stadshem Fastighetsmäkleri och här kan du kika in för mer inspiration och fler bilder.

Skaffa dig en riktigt bra vecka!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!