23 augusti 2014

Hemnet - Alvhem Mäkleri & Interiör

Veckans inspiration från Hemnet! En ljus och fräsch lägenhet via Alvhem Mäkleri & Interiör, Olivedalsgatan 16 i Göteborg.




Har du tänkt på hur praktiskt det är med en serveringsvagn? Och en vacker inredningsdetalj. Jag har en stående i mitt kök med diverse saker på och jag älskar den. I vardagsrummet finns en till som jag har fyndat på Blocket och jag skulle kunna tänka mig en i badrummet också. Praktiskt, funktionellt och snyggt. Vad tycker du om det målade elementet? 





Om jag hade haft tillräckligt med plats så hade jag placerat två skrivbord mittemot varandra. Praktiskt med en större arbetsyta om du är i behov av det, plats för flera och det andras gemenskap och kreativitet. Där hade jag trivts och snyggt är det också. 



För den "trendmedvetna" kan jag tipsa om denna söta lilla växt som står på soffbordet, Elefantöra. Och för dig som bor i Jönköping eller har vägarna förbi så finns den på Blomstermagasinet på Södra Strandgatan 12. Jag har förstått att den kan vara svår att få tag på ibland. Ett plus i kanten är att den inte bara är vacker utan även lättskött. 


Samtliga bilder lånade via Alvhem Mäkleri & Interör

Jag önskar dig en riktigt fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!