29 mars 2014

En stilfull inredd lägenhet med vackert brädgolv

En stilfull inredd lägenhet med brädgolv och bevarade originaldetaljer. Jag gillar valet av färger, toner och det mörkare träslaget, helt i min smak! Vad tycker du? Till försäljning via Stadshem.




En fantastiskt vacker färgkombination att blanda gråa färgskalor, något mörkare träslag tillsammans med gult och några inslag av svart


Vill du vara lite mer kreativ på någon vägg och inte bara hänga upp en tavla eller en väggklocka så har du några tips här. Lite som jag har det i hallen. Några tavlor i olika slags ramar, en hatt, ett horn, ett halsband, scarfs eller några andra detaljer. Häng upp något som du tycker mycket om och som får ditt hem att kännas lite mer personligt, något fint minne från när du var liten eller från någon resa? 


Den gråa och gula färgskalan kombinerat med mörkare träslag fortsätter även i köket 


Har du några dalahästar hemma? Jag hoppas att du har dem framme? Känns helt rätt i tiden, eller vad tycker du?


Man ser mycket skrynkliga påslakan i diverse forum och är en starkt kommande trend. Passar mig riktigt bra, strykfria med andra ord


De vackra glasflaskorna med en glaskula är så vackra och finns i olika färger i glas, som klarglas, grått, bruna och grönt och syns flitigt på bloggar och i väl utvalda butiker. Jag hade t.o.m. tre stycken med mig i mitt handbagage till Budapest i förra veckan, och de kom fram hela. Kommer från House Doctor


Tänk vad en tapet kan förändra ett rum! Nu är ett bra tillfälle att göra lite vårfint hemma och ta in lite färger. Samtliga bilder lånade via Stadshem, klicka här för mer inspiration. 

Önskar dig en riktigt fin helg i det vackra vädret! Det har varit en helt fantastiskt härlig lördag med strålande solsken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!