9 mars 2014

Hej, vad kul att du hittade hit! Hur har din vecka varit? Jag brukar få frågan hur mina veckor ser ut och det är det som jag tycker allra bäst om med mitt yrke och företag, att ingen dag eller vecka är den andra lik. Jag har haft en riktigt bra vecka med många olika och inspirerande uppdrag och träffat många nya människor.

Jag har njutit av en god lunch på restaurang Sjön tillsammans med Anna Vestman, Art Director på Hundrasvart som också firade 1 år med sitt företag denna veckan. Restaurangen Sjön drivs av Tommy Myllymäki och är väl värt ett besök.


Restaurang Sjön i Jönköping. Foto Kreativa Kvadrat

Jag var på både frukost- och kvällsseminarie i tisdags, dels med Marknadsföreningen om varumärket och hur trenderna ser ut, samt med Annalena Brundin om manligt, kvinnligt och mänskligt. Det har varit en hel del resor i veckan, jag hade bl.a. ett möte på Nordic Care och Materia i Tranås och deras showroom inför ett inredningsprojekt med Kinnarps som jag arbetar med. 


Besökte Nordic Care showroom i Tranås inför ett inredningsprojekt med Kinnarps


Besökte Materia showroom i Tranås inför ett inredningsprojekt med Kinnarps. Passade på att provsitta nya möbeln Frame. Cool möbel! 


Jag har varit på konsultationsuppdrag inför försäljning av bostad via Fastighetsbyrån, ett annat kundbesök där vi gick igenom nya möbleringsförslag, färger och belysning etc. Det är alltid väldigt inspirerande att göra kundbesök i hemmen och det går med små enkla medel skapa ett hem som känns välkomnande, funktionellt och hemtrevligt och jag utgår alltid från kundens behov och önskemål. 

Jag har besökt diverse inrednings- och möbelbutiker samt färgaffären Norens Färghus och tittat på diverse möbel- och tapetförslag till kunder. 

Nina Champbells vackra tapet Perroquet, Norens Färghus


Efter kundbesöket i fredags körde jag direkt vidare mot ett soligt Malmö och Köpenhamn. Har du några bra tips på inreningsbutiker, cafeer eller restauranger i Köpenhamn till min Köpenhamnsguide? Maila mig gärna på asa@kreativakvadrat.com och ha en riktigt fortsatt bra kväll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!